Vilka möjligheter..

Ligger i min säng uppe på övervåningen och kikar runt i mitt rum. Det ligger kläder, resväska, LDB-lotion (ni vet, den som luktar så himla gott), nytvättad underkläder och smycken utspridda över heeela rummet. Om jag tittar bortanför all denna kaskad utav kläder så inser jag hur jävla fint rum jag egentligen har. Jag är 21 år och har fortfarande ett "fint rum". Inte en fin lägenhet utan RUM. Det känns faktiskt lite genant att fortfarande behöva säga att jag bor hemma, än fast jag egentligen bor på två olika ställen nu.

Jag har dock fått nys om tre lägenheter, tre st tvåor som förmodligen fortfarande är lediga för min entré till vuxenlivet. Jag vill jättegärna flytta hemifrån nu. Få något helt eget, en helt egen soffa, min egna ost som står i kylen och väntar på mig. Eget porslin, eget skitpapper och eget doftljus som står och brinner på soffbordet. Åh, kan ni se vilket place jag skulle kunna skapa? Jag ser det så väl så jag nästan kan nudda det.

Ikväll är det personalfest och det tråkiga är att det inte blir så många som jag trodde. Bella kunde inte vara med vilket är det värsta utav allt. Syrran har en jävla hosta och vet inte hur länge hon kommer att palla.

Jag hatar när jag blir glad i förväg innan det ens har hänt. Jag ska gå in med en mer negativ inställning så jag blir glatt överraskad hädanefter...


Ha en fin helg allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0