På väg mot bättre (års)tider

Är det inte härligt när snön börjar försvinna och solen har hjärta nog att titta fram då och då. Den där härliga doften som kommer från våren kan få vilken människa som helst att lätta på fötterna och flaxa iväg mot skyn. Tyvärr så jobbar jag nästan varje dag nu när solen äntligen är framme. Har jobbat 7 dagar i rad, är ledig imorgon och jobbar sedan 7 dagar till. Magen kurrar och vrider på sig när jag tänker på det. Men jag ska försöka bita ihop tills det är över, om det någonsin är över.

I övrigt så är det väl som vanligt. De tider som jag får över försöker jag vara med nära och kära, vilket är ganska så svårt eftersom alla andra jobbar också och inte de tider jag är ledig.

Nu är det bara några dagar kvar till sista anmälning till skola. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra ännu eftersom jag inte har en aning om vad jag vill bli. Jag känner mig fängslad till jobbet när jag nästan får höra varje dag att jag är den enda som kan jobba och ställa upp. Jag vill inte förstöra något förtroende eller göra någon sur på jobbet, och det är mycket därför jag är kvar. Jag skulle bara vilja sticka utomlands ett tag och fly alla vardagliga problem. Men jag börjar bli vuxen nu och känner att det inte går att fly längre, jag måste komma på en lösning om vad jag ska göra i framtiden. Lättare sagt än gjort...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0