Städ-time

Godmorgon, godförmiddag, eftermiddag, kväll, natt osv. Jag vet ju inte när ni läser denna tråkiga blogg!

Imorgon reser mor och far till utlandet för att sola (om de har tur), bada, dricka drinkar och bara va. Det innebär att jag får huset för mig själv. Med det kommer ansvar, man ska laga mat, diska, städa, tvätta kläder och ta hand om hunden. Som tur är så har jag min nattliga riddare Linus som ska bo hos mig i några dagar. Det kommer bli super, kanske mer än bara super!

Idag ska jag ha det årliga utvecklingssamtalet med min chef där man värdesätter varandra, bokstavligt talat. Så nu innan det samtalet börjar går jag runt och städar här hemma. Jag vill ju inte framstå som en lortgris nu när Linus ska bo hos mig. Jag måste ju visa vilken mogen kvinna jag är som kan ta hand om både hus och hund :D

Jag fick lov att jobba extra idag också. Börjar klockan 18 och stänger på macken. Sex timmar är inge jobbigt alls egentligen, tiden går fasansfullt fort när man blir ensam, elleeeer?

Åter till morgondagen. Jag kommer att skjutsa upp mina föräldrar till Umeå flygplats. Linus följer med så vi kommer att gå en sväng på staden. Egentligen behöver jag ingenting, men jag menar, Gina Tricot finns ju där! Gina sviker nästan aldrig.

För de som inte visste så kommer jag gå upp i timmar på macken. De flesta kommer nog tänka "ja men det var ju bra". Men för mig innebär det en ännu större looser-stämpel i pannan för att jag inte kommit därifrån ännu. När fan ska det bli något vettigt utav mig? Jag vill göra som Malin, kanske inte i 5 månader men, iaf för ett tag. Fly från allt som har med Övik att göra men samtidigt vill jag att alla ska följa med, de finns ju människor som jag inte vill lämna. Vilken sitts jag sitter i va? Åh herregud, det är synd om mig.

Kommentarer
Postat av: Mpah

Godkväll blev det för mig! Hoppas du har det bra på macken och kommer underfund med vad du ska göra sen, och ta väl hand om Doggen nu ;)

2008-03-11 @ 21:39:10
Postat av: Malin

Men for guds skull paaps! Jag har ju sagt at dig att du ska komma och halsa pa mig i aus! Varfor kommer du inte da? Jag ar lite ledsen nu, buhuu! Saknar dig baby! Puss

2008-04-02 @ 11:28:31
URL: http://malinsjoblom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0