Nu kommer "kräftan"..

Det är sista dagen på 2008 och jag ligger i sängen med laptopen på magen och har tv3 som bakgrund för att inte känna mig så ensam. Att sitta vid datorn med tvn igång känns bättre än fast jag inte tittar på den. Håller ni med?


Ikväll är det tänkt att vi ska bege oss till Flärke (i år igen) och hurra in det nya året. Vi ska fira nyåret i Alfred Nobels ära så det ska bli lekar, tävlingar?, festning med mera.

Tyvärr så vet jag inte om jag kommer att kunna fira in det nya året utan att ha magont. Jag har haft magont och huvudvärk sen i måndags då ett drygtjävlaskitfanapahelvets besked landade på mina axlar, huvud, kropp, själ. Det där ordet, än fast det inte fastställs något dödsdatum, så vill man bara falla ihop i gråt och fråga varför. Tyvärr kunde jag inte göra det på jobbet, ser väl inte så normalt ut om jag ligger vid ingången och gråter. Jag tog den tvisten i duschen istället.

Jag hatar verkligen ordet. Cancer, vilket jävla påhitt. Borde det inte vara nog nu? Hur många år utav sjukdom ska man egentligen behöva syssla med? Är det inte hjärtinfarkt så är det sockersjuka, är det inte sockersjuka så är det cancer. Vilket jävla påhitt!

Jag vill bara att det ska gå några veckor så att vi kan få besked om resten utav proverna. Jag vill bara att 2009 ska bli ett bättre år. Nya utmaningar, nya upplevelser, nya känslor UTAN sjukdom i min omgivning.

Gott nytt år era jävlar, annars kommer "kräftan" och tar er..  (som min farfar skulle säga om cancer)


Kommentarer
Postat av: carolajneberglund

gott nytt år sötnos !

tänker på dig !

2008-12-31 @ 13:10:32
Postat av: carolajneberglund

gott nytt år sötnos !

tänker på dig !

2008-12-31 @ 13:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0