Hej Sofie Sjölund!

"Jag har nu erhållit svar på alla prover samt de röntgenundersökningar vi lät uföra på er. Röntgenundersökningarna är helt normala. Inga ledförändringar finns alls. Man kan se en lätt felställning i era stortår på båda sidorna. Inget ovanligt och inger ingen misstanke om ledsjukdom. Alla prover ligger bra, ej heller här några misstankar om ledsjukdom. Man kan se att serum-ferritinvärdet, alltså järnvärdet, ligger i underkant, vilket kan tala för en brist på järn men järndepåerna är bra. Blodvärdena ligger bra. Storlek, mängd och form på blodkropparna är bra. För säkerhets skull kommer detta att kontrolleras om ca 6 veckor. Ni kommer att erhålla en kallelese.

Med vänliga hälsningar

Mats Björn"



Japp, där var mitt svar från läkaren, och det är så jävla LÖGN.
Än om jag har en bra eller dålig dag så kan jag inte böja fingrarna. En dålig dag så kan jag inte öppna mjölkpaket, flaskor, dörrar, smörpaket. Allt som man måste använda handflata, fingrar och styrka. Jag kan inte, det går inte, det gör för ont. Och dom påstår att det ser normalt ut? Dom har inte sett mina fingrar på morgonen, när de är så tjocka som falukorvar. När de är så svullna så att det, och detta är inte överdrivet, ser ut som jävla michelin-gubbar! Jag kan inte leva så här resten utav mitt liv, speciellt inte när det "sprids" till andra fingrar. Det började med högra pekfinger för några år sedan. Nu har jag även i vänster pekfinger och ringfinger.

Jag måste medge att jag är besviken, jag hade hoppats på en sjukdom så jag vet vad skiten är, och att man förhoppningsvis kan göra nånting åt det. 

Btw, jag har alltid tyckt att mina stortår var de mest normala på min jävla fot. Fuck you snedställning som inte ens syns eller känns!


Kommentarer
Postat av: Johan

Jävla bullshit-diagnos!
Jag tycker du ska åka ner till malmö och söka för det här, på morsans jobb. Dom har europas bästa handkirurger... vore fan om dom inte kan ställa en rätt diagnos på dina onda fingrar. Tycker synd om dig!
Kram
/ Johan

2007-07-16 @ 16:39:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0