We´re going to die at the same time you and I

Hej på dig samvete. Nu kontaktar jag dig igen precis som jag gör varje gång jag ska försöka skriva något vettiga blogginlägg.. hej på dig!

Här ligger jag i sängen, som står mitt på golvet för att jag ska kunna ligga i sängen samtidigt som jag surfar på denna oändliga internetvåg. För de som missat så har jag då köpt en söt liten mörk bärbar dator som jag redan börjat avguda. Jag vill bara ta med mig den under armen och visa upp den för hela världen. Jag ska döpa den till något riktigt smaskigt, så där djuriskt saftigt så det vattnas i munnen när jag berättar för folk vad denna mystiska skönhet heter.

Nu du samvete, nu ska jag lätta ankar och berätta något som tynger mina axlar. Jag har hamnat i trubbel, men för att göra det lite enklare så skulle man kunna göra en metafor utav det hela. Vi säger att jag går runt i en djuuup, djuuup regnskog och helt plötsligt plaskar jag ner i ett träsk där det virvlar runt skvaller, känslor, funderingar och osäkerhet. Och sen helt plötsligt dyker det upp fler och fler i detta träsk och till slut ryms vi inte så vi sprängs i bitar och blir ett med universum. HAH! nu tog jag dock i lite..

De som vet vad som händer med alla dessa kärleksförklaringar, "fuck you"-kaskader och fester vet vad jag syftar på. Det är en oändlig jävla djungel utav förklarande hit och dit. Varför sätter vi oss inte bara ner och festar istället och ser glad ut. Sånt är jag ju bra på! Och Joel, det är du bra på med!

De senaste dagarna, om man räknar från i lördagsnatt så har det blivit en del liggandes i sängen faktiskt. Dagarna har runnit förbi och jag har ätit en gång om dagen vilket gör att magen inte mår så bra när man väl äter. Sen har jag väl kanske inte ätit det bästa tänkbara heller, men man kan inte alltid vara klok.

De senaste dagarna har det sprungit många tankar i mitt huvud. Det känns som mitt huvud är en hel jävla träningsanläggning och alla som tränar har valt att springa på löpband, alla på en och samma gång. Det står väl en och en annan jävulstanke och kör tyngder med, men det är de tankar som valt att stanna på samma ställe som alltid, tankar som hatar förändringar.

De senaste dagarna har bevisat att jag måste flytta hemifrån. Allt blir för påtagligt här hemma och jag tror att min mor och far kan behöva lite vuxentid för sig själva, även jag. Jag tror dock att mor och far har mer ångest över att jag ska flytta än vad de hade för Ida. Jag har alltid varit "lillasyster" och jag är den som är mest "bortskämd". Jag kan inte rå för att jag är bortskämd, det är mina föräldrar som gjort mig till det. Jag skyller allt på dom! Skulle jag åka iväg en månad så skulle de gått runt i huset i förtvivlan så mycket att de gjort stigar efter sig. Flyttar jag så klipper mina föräldrar den sista navelsträngen och det är dom nog inte riktigt redo för, än hur mycket de tjatar på mig att jag ska börja plugga.

De senaste dagarna har varit riktiga gosigosdagar. Gosgosgosgos hela dagarna och jag kan inte påstå att jag är less. Det väckte snarare upp min gosigostarm som varit unvalible de senaste månaderna. Jag vet inte om jag ska tacka eller gråta, det är bäst att jag gör bådeoch så jag inte blir besviken om jag skulle välja fel.
De kommande dagarna kommer dock inte få så mycket gos i sig. Jag ska stänga fyra dagar i rad och på måndag ska jag jobba från 08:00-20:00, fucking 12-timmars.

Jag vet för 110% säkerhet att Joel kommer att vara den första som läser detta blogginlägg, och förmodligen den enda som kommer att skriva en kommentar, så jag slänger ut ett HEJ KOMPIS till honom. Vi ses imorgon homeboy!

Nu ska jag säga godnatt till dig samvete. Jag kommer att återkontakta dig i snar framtid.
image10
                                                      Så här ser mitt samvete ut!


Kommentarer
Postat av: Joel Edberg

Tack homeboy :P Bara mitt namn som stog med i inlägget :D Jag är stolt :P Men det stod inte direkt det de skulle stå men det var snällt ändå :D

2007-12-06 @ 02:40:55
Postat av: heeeelena

Jag stog minsann inte med i blogginlägget:( haha. Vi måste ringas och prata någon dag! puss

2007-12-06 @ 23:45:13
Postat av: Öhga

glömm inte din Homegirl, hon läser också din
blogg;P

2007-12-07 @ 00:30:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0